Centrum pomocy PROMAX

WiFi Premium

Czym jest usługa WiFi Premium?

Usługa WiFi Premium w PROMAX rozszerza możliwości domowej sieci bezprzewodowej. Dzięki zastosowaniu estetycznego i funkcjonalnego urządzenia Huawei K562 (podłączanego przewodowo lub bezprzewodowo do modemów operatora) abonenci mogą korzystać z technologii usprawniających działanie sieci bezprzewodowej WiFi oraz zwiększających jej przepustowość, a jest to możliwe między innymi dzięki wykorzystaniu połączonych potencjałów sieci 2.4G, 5G oraz technologii mesh.

Gdzie umieścić urządzenie WiFi Premium?

Unikaj kładzenia urządzenia na ziemi, najlepiej postawić je na biurku lub szafce. Zadbaj też o to by znalazło się w sporej odległości od takich urządzeń jak np. mikrofalówki, lodówki itp. gdyż mogą one zakłócać działanie urządzenia pogarszając jakość sieci WiFi. Kolejną przeszkodą mającą wpływ na jakość sygnału są ściany, ustaw więc urządzenie w największym pomieszczeniu lub tam, gdzie powierzchnia ścian jest najmniejsza.

Czy PROMAX oferuje podłączenie i konfigurację WiFi Premium?

Tak. Podłączenie i uruchomienie sprzętu przez przedstawiciela operatora w lokalu abonenta wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 100 zł.

Jak połączyć urządzenie WiFi Premium z modemem?
  • Kablowo – wystarczy podłączyć kabel sieciowy do portu LAN w modemie oraz dowolnego portu LAN w urządzeniu otrzymanym w ramach usługi WiFi Premium
  • Bezprzewodowo – pierwszym krokiem jest podłączenie urządzenia do sieci elektrycznej i ustawienie go w odległości do 2 metrów od modemu PROMAX. Następnie należy poczekać aż dioda znajdująca się z przodu urządzenia zacznie świecić na czerwono. Na modemie przytrzymujemy przycisk WLAN/WPS znajdujący się z boku obudowy urządzenia do momentu aż dioda WPS zacznie migać. W kolejnym kroku przytrzymujemy przycisk parowania na urządzeniu WiFi Premium aż dioda na przednim panelu zacznie migać na czerwono.

Po zakończonym procesie parowania urządzenia z modemem nazwa sieci i hasło zsynchronizują się automatycznie.

Czy WiFi Premium zastępuje dotychczasową sieć generowaną przez modem PROMAX?

Nie. WiFi Premium działa jako „przedłużenie” dotychczasowej sieci, oznacza to że sieć WiFi generowana za pośrednictwem dostarczonego przez operatora modemu nadal pozostaje aktywna, z kolei urządzenie dostarczone w ramach usługi działa na zasadzie repeatera tzn. poszerza zakres i parametry sieci wzbogacając ją o większy zasięg i dodatkowe funkcjonalności.

Na jak długo zawierana jest umowa?

Umowa zawierana jest na czas nieokreślony lub na 24 miesiące. W zależności od wybranej opcji różnią się one wysokością opłaty aktywacyjnej oraz abonamentu. W przypadku umowy na czas nieokreślony z usługi można zrezygnować w dowolnym momencie zachowując jednomiesięczny okres wypowiedzenia.

Kto może skorzystać z WiFi Premium?

Z usługi WiFi Premium mogą skorzystać abonenci PROMAX posiadający łącza światłowodowe.

Ile kosztuje WiFI Premium w PROMAX?

Ostateczna cena jest uzależniona od wybranej opcji.

  • Abonament na okres 24 miesięcy – jednorazowa opłata aktywacyjna 99 zł + miesięczny abonament 20 zł
  • Umowa na czas nieokreślony – jednorazowa opłata aktywacyjna 200 zł + miesięczny abonament 30 zł

Pytania techniczne

Jak skonfigurować modem ARRIS-TG2482?
Jak skonfigurować Modem Technicolor CGA 2121?
Jak skonfigurować Router ZTE WF830?
Jak skonfigurować Router ZTE MF286?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI EG8247Q/EG8247?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI EG8147X6 / EG8247W5-8T / EG8245W5-6T?
Na komputerze nie mogę oglądać filmów / słuchać muzyki. Dlaczego?

Twój komputer najprawdopodobniej nie odczytuje formatu, w jakim zapisany jest plik. Najpopularniejsze formaty to: mp3, RealAudio (RealVideo), QuickTime, WMV (Windows Media Video). Zainstaluj odpowiedni program do odtwarzania pliku. Takiej operacji wymaga każdy z powyższych formatów, oprócz WMV.

Jak sprawdzić nakładanie się sieci i wydolność Wi-Fi?

Tzw. nakładanie się na siebie sieci jest powszechnie występującym problemem, który dotyka głównie mieszkańców budynków wielorodzinnych. Każde Wi-Fi działa na swoim kanale, dlatego warto sprawdzić, który kanał jest najmniej „okupowany”, by zapewnić sobie możliwość swobodnego surfowania po sieci bez zakłóceń.

Jeśli korzystasz z udostępnionego przez PROMAX modemu CISCO, informacje, jak to zrobić, znajdziesz w instrukcji.

Jeśli masz inny router:

  1. Najpierw sprawdź, które kanały są zajęte, a które wolne i wybierz właściwy. Pomoże Ci w tym darmowa aplikacja – udostępniana przez producenta Twojego routera lub ogólnodostępna jak np. Wi-Fi Analyzer.
  2. Przeprowadź zmianę kanału z pozycji konfiguracji routera – pomoże Ci w tym instrukcja obsługi.

Może wystąpić sytuacja, że liczba dostępnych sieci znacznie przewyższa liczbę możliwych do wyboru kanałów – rozwiązaniem będzie (na ten moment, bo liczba takich urządzeń jest jeszcze stosunkowo niewielka) zakup routera dwuzakresowego. Taki sprzęt działa na większych częstotliwościach, czyli 5 GHz – ma mniejszy zasięg, lecz jest odporny na zakłócenia (ze strony innych sieci, ale także małego sprzętu agd). Pamiętaj jednak, że starsze urządzenia (telefony, laptopy) nie obsługują wyższej częstotliwości – router ma wówczas możliwość obsługiwania niższej częstotoliwości 2,4 GHz, ale problem z nakładaniem sieci nadal będzie występował.

Jak wzmocnić sygnał Wi-Fi?

Rozwiązaniem problemu może być repeater – małe urządzenie wpinane do gniazdka wzmacniające sygnał. Skuteczność tego rozwiązania zależy od parametrów zakupionego urządzenia, ale przyjmuje się że w ten sposób można zwiększyć zasięg swojej sieci nawet o 50%.

Aby w pełni korzystać z jego walorów, warto postawić na repeater uznanej marki i zwrócić uwagę na:

  • antenę z jak największym zyskiem energetycznym – im więcej anten, tym lepiej;
  • pasmo, na którym funkcjonuje urządzenie – najlepiej działające w ramach tzw. trybu Dual Band;
  • szybkość transmisji, najlepiej, gdy urządzenie obsługuje możliwie najwięcej standardów sieciowych (802.11 b/g/n/ac).
Czym jest PowerLine Ethernet?

To gałąź urządzeń sieciowych. Plusem tej technologii jest to, że wykorzystuje ona istniejącą już instalację elektryczną i nie ma konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian. W jednym gniazdku podłączamy urządzenie bezpośrednio podpięte do modemu, w drugim gniazdku – odbiornik. Konfiguracja jest bardzo prosta i zazwyczaj sprowadza się do sparowania urządzeń poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku

Adaptery potrafią przesyłać sygnał na odległość nawet do 300 m z prędkością dochodzącą do 500 Mb/s (kluczowym czynnikiem wpływającym na ostateczne parametry jest jakość wykorzystywanej sieci elektrycznej). Przewagi nad Wi-Fi to lepsza stabilność i odporność na zakłócenia. Jeśli natomiast potrzebujemy skorzystać również z sieci bezprzewodowej nic nie stoi na przeszkodzie – wystarczy zakupić adapter PowerLine Ethernet udostępniający dodatkowo sygnał Wi-Fi.

Jaki router wybrać?

Możesz wybrać modem z funkcją Wi-Fi. Jeśli korzystasz z internetu światłowodowego, urządzenia GPON mają już wbudowany modem.

Jeśli chcesz zakupić router samodzielnie, zwróć uwagę na:

  • port WAN z wtykiem RJ-45 (xDSL) – tylko taki zadziała z siecią PROMAX,
  • dwuzakresowość, by sprzęt pracował zarówno w zakresie częstotliwości 2,4 GHz, jak i 5 GHz,
  • standard 802.11ac, pozwalający uzyskać wysoką prędkość (taki standard musi być zarówno po stronie routera, jak i po stronie urządzenia abonenckiego, czyli telefonu lub komputera),
  • szyfrowanie WPA2, które zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa niż metoda WEP.
Czemu prędkość po Wi-Fi mam niższą niż na umowie?

Prędkość, na którą decydujesz się, wybierając pakiet internetowy i jaką Ci zapewniamy, mierzymy „po kablu”. Tę prędkość możemy Ci zagwarantować, bo tylko ona jest zależna od nas. Prędkość uzyskiwana przez Wi-Fi jest natomiast podatna na wiele czynników niezależnych od operatora. Ściany, stropy, odległość od routera czy nawet liczba urządzeń jednocześnie pobierających dane mogą wydatnie spowolnić transmisję.

Jak skonfigurować sieć WiFi na wszystkich modemach (Cisco/Technicolor/Arris) kablowych w technologii HFC
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI HG8247H?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla DASAN HR640RW?

Poza konfiguracją WiFi na paśmie 5GHz (tej opcji nie posiada) dotyczy również modelu HR640RW.

Instrukcja – konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego DASAN

Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla DASAN HR660RM?

Poza konfiguracją WiFi na paśmie 5GHz (tej opcji nie posiada) dotyczy również modelu HR660RM.

Instrukcja – konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego DASAN

Jak stworzyć silne hasło?
Jak sprawdzić prędkość Internetu?

Najlepiej użyć do tego speedtestu. Aby przejść na stronę testu, kliknij tutaj.

Jak poradzić sobie z wysokim pingiem?

Problemy ze sprzętem

Nie mogę oglądać przez Internet filmów lub słuchać radia. Czym to może być spowodowane?

Twój komputer najprawdopodobniej nie odczytuje formatu, w jakim zapisany jest plik. Najpopularniejsze formaty to: mp3, RealAudio (RealVideo), QuickTime, WMV (Windows Media Video).

  • Zainstaluj odpowiedni program do odtwarzania pliku. Takiej operacji wymaga każdy z powyższych formatów, oprócz WMV.
Nie działa mi Internet – na modemie świecą się wszystkie zielone lampki oraz pomarańczowa (Activity)

Sprawdź poniższe możliwości:

  • Zrestartuj modem kablowy. Wystarczy wyjąć i ponowne włożyć wtyczkę przewodu zasilającego modemu do gniazdka elektrycznego. Restartowanie modemu może zająć od 5 do 30 minut. Po tym czasie uruchom ponownie komputer.
  • Jeśli Twój komputer podłączony jest z modemem poprzez urządzenie rozdzielające (np. router), podłącz go bezpośrednio do modemu kablowego.
  • Sprawdź, czy sterownik karty sieciowej jest prawidłowo zainstalowany oraz skonfigurowany. Ważne, aby adres IP oraz serwera DNS pobierał automatycznie.
Nie działa mi Internet – na modemie świecą się wszystkie zielone lampki, ale nie świeci się pomarańczowa lampka (Activity)
Powodem może być niewłaściwe podłączenie lub niesprawność kabla ethernetowego.
  • Sprawdź, czy przewód ethernetowy jest właściwie podłączony do gniazda na tylnym panelu modemu kablowego i do portu ethernetowego (RJ-45) w komputerze.
  • W miarę możliwości wymień przewód ethernetowy.
Nie działa mi Internet – na modemie świeci się lampka Power (1), a lampka Receive (2) mruga

Powodem mogą być problemy z łącznością.

Sprawdź, czy telewizor odbiera programy sieci kablowej:

  • jeśli tak – dociśnij przewody do gniazda modemu kablowego i gniazdka na ścianie;
  • jeśli nie – najprawdopodobniej połączenie modemowe nie może zostać zrealizowane. Tą usterką muszą zająć się fachowcy.
Nie działa mi Internet – na modemie świeci się tylko lampka Standby (6)

Powodem może być przerwanie połączenia internetowego.

  • Wciśnij przycisk Standby, by ponownie uzyskać połączenie.
  • Jeśli połączenia nadal nie ma, a na modemie świecą się 4 diody zielone i 1 pomarańczowa, ponownie uruchom komputer.
Nie działa mi Internet, strony się nie ładują – na modemie nie świeci się żadna lampka

Powodem może być brak zasilania.

Sprawdź, czy gniazdku jest napięcie i czy przewód zasilający jest właściwie podłączony do gniazdka elektrycznego i do gniazda na tylnym panelu modemu kablowego.

Konfiguracja

Jak skonfigurować modem ARRIS-TG2482?
Jak skonfigurować Modem Technicolor CGA 2121?
Jak skonfigurować Router ZTE WF830?
Jak skonfigurować Router ZTE MF286?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI EG8247Q/EG8247?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI EG8147X6 / EG8247W5-8T / EG8245W5-6T?
Jak skonfigurować sieć WiFi na wszystkich modemach (Cisco/Technicolor/Arris) kablowych w technologii HFC
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla HUAWEI HG8247H?
Jak skonfigurować bezprzewodowy punkt dostępowy dla DASAN HR640RW?

Poza konfiguracją WiFi na paśmie 5GHz (tej opcji nie posiada) dotyczy również modelu HR640RW.

Instrukcja – konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego DASAN

Weryfikacja i odnawianie dzierżawy IP

Windows 95, 98 i ME

  1. Kliknąć przycisk START na pulpicie Windows
  2. Wybrać URUCHOM
  3. Wpisać winipcfg i kliknąć OK – wyświetlone zostanie okno konfiguracji IP
  4. Wybrać nazwę karty: karty Ethernetowej lub urządzenia USB
  5. Kliknąć ODNÓW
  6. Kliknąć OK, gdy system wyświetli adres IP

Windows 2000 i XP

  1. Kliknąć przycisk START na pulpicie Windows
  2. Wybrać Uruchom
  3. Wpisać cmd i kliknąć OK – wyświetlone zostanie okno trybu wiersza poleceń
  4. Wpisać ipconfig i nacisnąć ENTER w celu wyświetlenia konfiguracji IP
  5. Wpisać ipconfig /release i nacisnąć ENTER, aby zwolnić IP
  6. Wpisać ipconfig /renew i nacisnąć ENTER, aby odnowić adres IP
  7. Wpisać exit i nacisnąć ENTER, aby powrócić do Windows

Windows 7 i Vista

  1. Kliknąć okrągły przycisk z logo Windows w lewym dolnym rogu
  2. W polu „wyszukaj programy i pliki” wpisać cmd i nacisnąć ENTER – wyświetlone zostanie okno trybu wiersza poleceń
  3. Wpisać ipconfig i nacisnąć ENTER w celu wyświetlenia konfiguracji IP
  4. Wpisać ipconfig /release i nacisnąć ENTER, aby zwolnić IP
  5. Wpisać ipconfig /renew i nacisnąć ENTER, aby odnowić adres IP
  6. Wpisać exit i nacisnąć ENTER, aby powrócić do Windows
Konfiguracja poczty
Konfiguracja WiFi dla DASAN HR640RW

Jak skonfigurować punkt dostępowy, korzystając z urządzenia ONT DASAN HR640RW?

Instrukcja – konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego DASAN

Konfiguracja modemu z WiFi Cisco EPC3925

Sprawdź, jak skonfigurować modem z funkcją WiFi poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Abonenta ePROMAX.

Konfiguracja dodatkowych opcji

Instrukcja dla modemu Cisco EPC3925

HUAWEI HG8247H konfiguracja WiFi

Jak skonfigurować punkt dostępowy, korzystając z urządzenia HUAWEI HG8247H

HUAWEI HG8247H – Konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego

Konfiguracja WiFi dla DASAN HR640Rx/660RW

Jak skonfigurować punkt dostępowy, korzystając z najnowszego urządzenia DASAN?

Poza konfiguracją WiFi na paśmie 5GHz (tej opcji nie posiada) dotyczy również modelu HR660RW.

Instrukcja – konfiguracja bezprzewodowego punktu dostępowego DASAN

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Zostaw numer

Oddzwonimy

Zadzwoń:

+48 62 735 31 11

Zostaw swój numer!

Skorzystaj z poniższego formularza, podaj swój numer telefonu.
Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą i odpowiedzą na pytania dotyczące oferty.