Centrum pomocy PROMAX

Problemy ze sprzętem

Nie mogę oglądać przez Internet filmów lub słuchać radia. Czym to może być spowodowane?

Twój komputer najprawdopodobniej nie odczytuje formatu, w jakim zapisany jest plik. Najpopularniejsze formaty to: mp3, RealAudio (RealVideo), QuickTime, WMV (Windows Media Video).

  • Zainstaluj odpowiedni program do odtwarzania pliku. Takiej operacji wymaga każdy z powyższych formatów, oprócz WMV.
Nie działa mi Internet – na modemie świecą się wszystkie zielone lampki oraz pomarańczowa (Activity)

Sprawdź poniższe możliwości:

  • Zrestartuj modem kablowy. Wystarczy wyjąć i ponowne włożyć wtyczkę przewodu zasilającego modemu do gniazdka elektrycznego. Restartowanie modemu może zająć od 5 do 30 minut. Po tym czasie uruchom ponownie komputer.
  • Jeśli Twój komputer podłączony jest z modemem poprzez urządzenie rozdzielające (np. router), podłącz go bezpośrednio do modemu kablowego.
  • Sprawdź, czy sterownik karty sieciowej jest prawidłowo zainstalowany oraz skonfigurowany. Ważne, aby adres IP oraz serwera DNS pobierał automatycznie.
Nie działa mi Internet – na modemie świecą się wszystkie zielone lampki, ale nie świeci się pomarańczowa lampka (Activity)
Powodem może być niewłaściwe podłączenie lub niesprawność kabla ethernetowego.
  • Sprawdź, czy przewód ethernetowy jest właściwie podłączony do gniazda na tylnym panelu modemu kablowego i do portu ethernetowego (RJ-45) w komputerze.
  • W miarę możliwości wymień przewód ethernetowy.
Nie działa mi Internet – na modemie świeci się lampka Power (1), a lampka Receive (2) mruga

Powodem mogą być problemy z łącznością.

Sprawdź, czy telewizor odbiera programy sieci kablowej:

  • jeśli tak – dociśnij przewody do gniazda modemu kablowego i gniazdka na ścianie;
  • jeśli nie – najprawdopodobniej połączenie modemowe nie może zostać zrealizowane. Tą usterką muszą zająć się fachowcy.
Nie działa mi Internet – na modemie świeci się tylko lampka Standby (6)

Powodem może być przerwanie połączenia internetowego.

  • Wciśnij przycisk Standby, by ponownie uzyskać połączenie.
  • Jeśli połączenia nadal nie ma, a na modemie świecą się 4 diody zielone i 1 pomarańczowa, ponownie uruchom komputer.
Nie działa mi Internet, strony się nie ładują – na modemie nie świeci się żadna lampka

Powodem może być brak zasilania.

Sprawdź, czy gniazdku jest napięcie i czy przewód zasilający jest właściwie podłączony do gniazdka elektrycznego i do gniazda na tylnym panelu modemu kablowego.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Zostaw numer

Oddzwonimy

Zadzwoń:

+48 62 735 31 11

Zostaw swój numer!

Skorzystaj z poniższego formularza, podaj swój numer telefonu.
Nasi konsultanci skontaktują się z Tobą i odpowiedzą na pytania dotyczące oferty.